dinsdag 3 september 2013

Een introductie

Wie, Wat, Waar en Waarom?

Man, 31 jaar, software developer bij een  middelgroot kantoor, echt een klassieke bureaubaan zonder enige vorm van fysieke inspanning. Mijn sporthistorie tot nu toe bestaat uit een paar jaar voetbal van de E-tjes tot de C-tjes, daarna een paar jaar helemaal geen sport behalve 6 jaar lang naar de middelbare school 5 kilometer verder. Recenter één keer per week gezwommen, maar dan meer voor het sociale dan voor de sport. Op dit moment één keer per week fitness, waarbij ik er een beetje een mix van cardio en gewichten van maak.

Met de opkomende populariteit van hardlopen om mij heen heb ik me ook voorgenomen een serieuze poging tot hardlopen te ondernemen. Nog niet direct met een concreet doel, maar wie weet waar het allemaal toe kan leiden. Een marathon is echt niet reëel, eerder een 10 kilometer, maar zelfs daarvoor moet er nog veel getraind worden. Met een lengte van 1,70 meter en 65 kilo hoef ik het zeker niet voor de lijn te doen, maar een beetje meer gezonde inspanning kan geen kwaad.

Ben vandaag op pad geweest voor een paar hardloopschoenen bij Runnersworld en dit blog aangemaakt: de eerste stappen zijn gezet (pun intended).


Binnenkort meer over het eerste afgelegde rondje inclusief statistieken (statshoer eerste klas) en meer over techniek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten