vrijdag 25 oktober 2013

Raceday

Zaterdagochtend 10:15. Ik rij in de auto richting Heijplaat, waar ergens de start moet zijn van de Harbourrun. Best wel veel mensen op de been, hier en daar zijn de felgele T-shirts van deelnemers die zich al hebben gemeld al zichtbaar. Er schalt muziek uit de speakers bij de start, waar ik vlak langs kom terwijl ik de borden volg naar een parkeerplek. Het is verassend zacht voor 19 oktober, een klein kansje op wat zon, waarmee ik nog eens bevestig dat het prima weer is voor korte mouwen en een korte broek. Ik parkeer de auto vlak aan de voet van de zendmast en stap uit. Ontspannen, maar toch net dat kleine beetje extra lekkere gevoel over iets nieuws proberen, een 'echte' wedstrijd, benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen en of ik wel genoeg heb getrained.

Al lopend naar de start waar ik schijnbaar ergens mijn spullen moet ophalen wordt gelijk de sfeer duidelijk, want een groep van een paar honderd deelnemers heeft zich verzameld bij de startstreep en is op de maat van de muziek onder aanwijzing van 3 instructrices bezig met een alternatieve warming-up. Na massaal aftellen gaat er een gejuich op uit de menigte en beginnen ze aan hun eerste Harbourrun ooit. "Leuk voor ze", denk ik nog, "mijn tijd komt nog wel". Ik volg de stoet met gele shirtjes stroomopwaarts naar de balie voor het in ontvangst nemen van mijn eigen t-shirt en envelop met shoetags en instructies. Drie kwartier later sta ik zelf bij de startstreep van 10 naar 0 te schreeuwen en begint het feest.

Na 10 vermoeiende kilometers en meer dan 15 flauwe en pittigere hindernissen later ben ik hijgend weer terug bij de start. Wauw. Terwijl ik weer op adem kom begin ik steeds meer te grijnzen over het afgelopen uur.

Bij elkaar was het een hele leuke ervaring en is zeker de interesse gewekt om dit vaker te gaan doen. Overigens complimenten voor de organisatie, alles was netjes geregeld. Geen lange rijen, overal vrijwilligers langs het parcours, water en bananen onderweg, een t-shirt, foto's, video's en een officiƫle tijdmeting, voor maar 30/35/40 euro, afhankelijk van het moment van inschrijven, of natuurlijk gratis voor de prijswinnaars ;)

Verbeterpunten: een beetje meer loopsnelheid tussen de hindernissen zou heel erg helpen, want ik heb sommige deelnemers echt 10x ingehaald bij een hindernis, om vervolgens weer voorbij gelopen te worden op weg naar de volgende hindernis. Met een tijd van 1:11 mag ik overigens toch al niet klagen :) De spierpijn is inmiddels weg, de volgende 6km zitten er ook al weer op, maar de positieve ervaring en zin in de volgende keer raak ik niet zomaar kwijt. Schrijf op, noteer: zondag 12 oktober 2014, Harbourrun Rotterdam editie #2.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten